Davle na soutoku Vltavy a Sázavy stojí před výzvou proměny svých břehů, které dnes znehodnocuje chaotické parkování a nesoulad veřejných prostor. Studie vytváří živé nábřeží a nové náměstí Piazetu, jež propojí historické jádro s vodou. Návrh nabízí moderní pěší zónu, revitalizovaná veřejná prostranství i přírodní partie uzpůsobené potřebám obyvatel Davle. Studie navrací ztracené prostory lidem a jejich aktivitám.
Propojení
Davle je definována nízkou zástavbou zasazenou do členitého terénu, přičemž k vodě dnes vede síť úzkých pěších cest. Hlavní veřejné prostory jsou dnes zaneseny nánosem parkovacích ploch, které slouží jako záchytná parkoviště osob dojíždějících do Prahy. Břehy Vltavy hyzdí síť nekoncepčních mikropřístavišť.
Návrh revitalizace odstraňuje nekonečné parkoviště u řeky a nahrazuje je pěší zónou. Navrhuje jednotné a osobité přístaviště.
Vzniká nové náměstí Piazetta s pobytovými schody a místy pro kavárny či trhy, které propojí historickou část s nábřežím.
Nábřežím vzniká nový velkorysý městský prostor, který se proměňuje od ryze městského parteru až po přírodní promenádu pod korunami stromů. Vzniká tak velmi hodnotné místo pro pobyt, ale i další rozvoj Davle.
Na východě území je revitalizován park u školy, kde si děti i dospělí mohou odpočinout mezi vzrostlými stromy a dát si kávu v nové kavárně. Park je nově propojen s nábřežím a řekou.
„Navrácení veřejných prostor obyvatelům Davle v nové kvalitě.“
Obyvatelé mají otevřeny nové přístupy k hladině řeky jako jsou mola, bermy, pobytové schody nebo plovoucí sluneční lázně. Cyklisté a inline bruslaři ocení bezbariérový pruh podél břehu, oddělený od pěší zóny.
Doprava je hierarchizována tak, aby auta sloužila pouze rezidentům a zásobování, ostatní návštěvníci parkuji na okrajích a pokračují pěšky nebo na kole. Hlavní uzly zahrnují obousměrnou točnu autobusů a novou parkovací plochu přiměřenou velikosti obce. Celkový koncept vychází z tradičních stavebních prvků Davle, zděných hrázděných zdí i dlážděných cest a spojuje je s moderním mobiliářem.